Hvad skal jeg lave i mit sabbatår? - Arbejde

Hindbær-chia kompot

Jeg elsker en god kompot til min morgenmad, og denne hindbær-chia kompot er heller ingen undtagelse. Den kan bruges til rigtig mange ting, både på nybagte boller, for eksempel disse mysliboller, til din chiagrød eller oven på din skyr. Der er masser af muligheder. Jeg har lavet en helt almindelige hindbær kompot og har derefter tilsat to spiseske chiafrø. Chiafrø er rig på omega 3, kostfibre og protein, så det er en nem måde, at få flere af disse god ting på. Kompotten er lidt tykkere eftersom chiafrøene suger en del væske, men ellers tænker man ikke over, og kan heller ikke smage chiafrøene.
Hindbær-chia kompot

Opskrift på hindbær-chia kompot

Du skal bruge
100 gram hindbær (jeg brugte nogle jeg havde haft liggende på frost)
1 spsk. Honning eller anden form for sødemiddel
2 spsk. Chiafrø
Sådan gør du
Kom hindbær og honning i en gryde og kog det op. Tag gryden af varmen, og lad hindbærrene køle af. Kom to spiseske chiafrø i hindbærkompotten og rør rundt. Lad det stå i cirka 10 minutter, inden du igen rører rundt. Opbevar hindbær-chia kompotten på køl. Den kan holde sig i en uges tid.
-Velbekomme-

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Hvad skal jeg lave i mit sabbatår? - Arbejde