De der skide kropsidealer

Paleros rejseguide

Som jeg nævnte i min Grækenland vlog, ville jeg i dag lave en Paleros rejseguide, så den får I her. I vil kunne læse om hvor vi boede, hvad vi har set, hvor vi har spist og meget mere.

Paleros

Her boede vi
Vi havde bestilt hele vores rejse gennem Spies. Men lad mig skynde at slå fast, at intet er sponsoreret. Vi har rejst med Spies flere gange både Søren og jeg og med mine forældre. Vi har blandet andet været i Tyrkiet og Berlin. Alle gange har vi været rigtig tilfredse. Jeg kan godt lide det med, at alt er købt ved den samme, og man ved hvem man skal kontakte. Ikke mindst kan jeg godt lide det med, at man kan komme i kontakt med dem 24 timer i døgnet og at de snakker dansk, hvilket giver lidt mere tryghed. Vi boede på det hotel der hedder Kosta Maria, som er et lille familie drevet hotel. Det var så hyggeligt og med den smukkeste udsigt og terrasse med udsigt over havet. Vores værelser var fine og rene men ikke de mest luksuriøse. Hvilket dog var det eneste minus ved hotellet. Ellers var der så hyggeligt, stemningen var god og vi boede ikke så mange, eftersom der kun var 21 værelser. Vores hotel lå ca. 2 kilometer uden for Paleros by, men det tog ikke så lang tid at gå der ind. Vi havde desuden ”kun” 100 trappetrin ned til en lille badebugt. Mange af stranden er med sten, så husk evt. klipklapper eller badesko.

Her spiste vi
Vi havde betalt for morgenmad på hotellet, hvilket var super fint. Vi fik serveret brød, juice, kaffe, te og yoghurt. Hertil kunne man også vælge mellem æg og bacon, omelet eller hårdkogt æg. Det var en rigtig fin morgenmad, dog savnede jeg lidt noget frugt. Til frokost fik vi enten nogle sandwich fra restauranten på hotellet, ellers lavede vi noget i vores lille køkken som der var på hotelværelset. Vi nåede desværre ikke at spise så meget ude, eftersom vi de fleste aftener spiste på hotellet. Den ene aften spiste vi restaurant Dionysos, som ligger inde i Paleros by langs med vandet. De var så søde dem der har restauranten og de har en masse lækker mad at vælge imellem både fisk, skaldyr og græsk mad. Vi fik en græsksalat, en pizza og blæksprutter. Vi gik blandet andet også forbi den restaurant der hedder Anna Fish Tavern, som skulle være virkelig lækker, der så også super hyggeligt ud.

Lej en bil
Hvis du selv planlægger en rejse til Paleros, så vil jeg helt sikkert anbefale at leje en bil, enten nogle få dage eller hele ferien. Vi lejede selv en bil fra torsdag til lørdag. Bilen lejede vi gennem Spies ved det selskab der hedder AVIS. De var super søde, hjælpsomme og snakkede perfekt engelsk. Der er som sådan ikke rigtig så meget, at se i Paleros, derfor får man lidt mere ud af turen, hvis man lejer bil. Lejer man bil i længere tid fik, vi anbefalet at man kunne tage til Parga eller Preveza.

ferie

Det så vi
To af de dage hvor vi havde bil, valgt vi at køre til øen Lefkas. Jeg arbejder også på en anden rejseguide til Lefkas, som kommer i næste uge. Den sidse dag vi havde bil, kørte vi ned af kysten til en lille by ved navn Mitikas. Det tog ca. 20 – 30 minutter. Det er en meget lille by, og der er som sådan ikke så meget at se. Men der er rigtig hyggeligt. Vi fik også anbefalet at tage der ned om aftenen for at spise ved vandet og se solen gå ned, men der havde vi desværre ikke bilen mere. Køreturen ned til Mitikas er rigtig flot. Man kører langs vandet, hvilket er en rigtig smuk tur. Man kommer fordi en masse små badebugter, som har det fineste klare vand, så man kan med fordel gøre et stop her.

Paleros Paleros p8124585 p8124582Jeg håber I kunne bruge denne rejseguide enten som inspiration, hvis I selv planlægge en rejse til Paleros eller bare for at få et lille indblik i noget af det vi har set. Det er som sagt første gang vi besøger Paleros, og vi var positivt overrasket over, hvor smukt et sted det er. Der er så mange små hyggeligt steder, badebugter og venlige mennesker!