Mine fødselsdagsønsker

Mit syn på den nye markedsføringslov

Det er snart en måned siden, at den nye markedsføringslov trådte i kraft. Jeg har tidligere skrevet et indlæg omkring de regler vi blogger skal følge, hvis I har lyst kan I læse det lige her. Jeg tænkte, at jeg i dag ville dele mit syn på den, og hvor meget jeg synes den har betydet for mig, min blog og sociale medier. Jeg håber også I har lyst til, at dele jeres mening om I er blogger eller ej. Jeg synes nemlig også, det er rigtig spændende at høre, hvad I som læsere synes.skaermbillede-2017-07-24-kl-18-41-45Overordnet set er den nye markedsføringslov blevet meget mere stram, og man skal markere alt med reklame, sponsoreret eller annonce, så snart der er tale om tilsendte produkter, ting eller events som man ikke selv har betalt for. Førhen skulle det kun markeres som reklame, sponsoreret eller annonce hvis man havde indgået en aftale, sådan er det ikke mere. Hvis jeg får tilsendt noget, som jeg ikke selv har bedt om, eller ikke har indgået en aftale omkring, så skal det stadig markeres, hvis jeg fortæller om det på min sociale medier. Jeg forstår fuldt ud, at man som forbruger skal oplyses om, når der er tale om skjult markedsføring, men når man pludselig skal markere alt med reklame, annonce og sponsoreret bare man har fået lidt procenter i rabat, har fået det i gave eller andet, så synes jeg personligt selv, at det tager lidt overhånd. Jeg har det hvert fald selv sådan, at det måske kan virke en smule forvirrende, at der så ofte står reklame, sponsoreret eller annonce fordi man hurtigt kan tænkte, at alt er betalt, og at man har fået penge for det. Men sådan er det ikke altid. For mig handler det heller ikke om penge, når jeg skal fortælle om et produkt. Hvis jeg kan lide produktet fortæller jeg, at jeg kan lide det, og kan jeg ikke lide produktet så skriver jeg selvfølgelig også det. Et eksempel er for eksempel mit ambassadørskab med Finax. Ja, jeg får produkterne tilsendt, men jeg bliver ikke betalt penge for at fortælle om det. Jeg får også tilsendt ting fra PR bureauer, hvor jeg heller ikke bliver betalt penge for, at fortælle om produkterne.


 Der er dog en lille ting, som så nogle gange kan irritere mig er, når jeg ser andre blogger eller influenter på for eksempel instagram, som ikke markerer deres billeder med reklame, annonce eller sponsoreret, selvom det er fra PR bureauer eller noget som er sendt som gave. Ja, lige et lille surt opstød her fra, men det er jo den enkeltes eget ansvar. Jeg er personligt selv blevet mere opmærksom på, hvad og hvornår jeg poster min indlæg, fordi jeg ikke ønsker, at der skal stå reklame, annonce eller sponsoreret på alle mine indlæg på bloggen eller andre sociale medier. Men det jeg gerne vil fortælle med dette indlæg er, at selvom rigtig meget skal markeres med reklame, sponsoreret eller annonce så giver jeg stadig min 100 procent ærlige mening om de produkter jeg tester og prøver. Også vil jeg også gerne give jeg læsere muligheden for, at høre lidt mere om, hvorfor billeder og indlæg er markeret med reklame, annonce eller sponsoreret. Hvordan har I det med den nye markedsføringslov?

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Mine fødselsdagsønsker