Rødkålssalat med appelsin og granatæble

Sådan kommer du igennem eksamensperioden

Dette indlæg indeholder betalte produkter

Nogle af jer er måske i gang med eksamener og andre skal måske til at begynde. Jeg selv har i dag fået udleveret min case, som skal afleveres fredag morgen. Når den på fredag er afleveret, har jeg en uges tid, inden jeg skal til en individuel eksamen. Jeg har brugt de første dage af denne uge på at læse op, og det kommer jeg også til den næste uges tid. Derfor deler jeg i 5 tips til, hvordan jeg kommer igennem eksamensperioden.dsc08262 dsc08493 dsc08500Planlæg
Sørg for at planlæg, så du ved hvor meget tid du har, ved hvad du skal læse og hvad du eventuelt mangler at læse op på. Sæt dig nogle mål for hver dag, men huske også at være realistisk. Jeg har selv svært ved, hvis jeg har alt for mange ting på min to-do liste og ikke når halvdelen, så heller lave en plan for ugen, hvor du kan skrive nogle ting på hverdag i stedet for alt den samme dag.
Sund mad og vand
Når man sidder og arbejder længe, og især når det er studie relateret og ikke altid lige spændende, så kan man hurtigt gå sukkerkold. Sørg for at hold dit blodsukker stabilt så er det nemmere at koncentere sig. Og det er her de nye måltidsbare fra RATION kommer ind i billedet. De fås som I kan se på billederne i 4 forskellige varianter Æble & Kanel, Æble & Rabarber, Æble, Ingefær & Chili og Æble, Rødbede, Gulerod & Citron. De er alle sammensat således, at de kan fungere som et lækkert og mættende mellemmåltid. De indeholder maks 200 kalorier, ikke tilsat salt og 100% naturligt. De inderholder som minimum også 1 helt æble, 8% hele havrekerner samt har et højt indhold af fibre og omega 3 fedtsyrer. De er alle overtrykket med yogurt, hvilket gør at de smager lidt for godt til, at man tror de virkelig kan være så sundt som de faktisk er. Jeg er virkelig glad for dem, og de kommer med i tasken til de dage jeg sidder på stuidet og med et glas vand til, holder de nye barer dit blodsukker stabilt. Noget andet jeg også godt kan lide er, at dem som står bag RATION blandet andet er uddannet klinisk diætist, og derfor ved man også, at indholdet er ordenligt. I kan læse mere om de nye RATION barene og købe dem hele her.
Motion
Sæt tid af hver dag til en form for motion, det kan være en gåtur, træning i fitness, en træningsvideo fra youtube, hvilket jeg selv ofte gør brug af eller meditation for at få slappet af og samlet tankerne.
Mig tid
Brug lidt tid om dagen på, at gøre noget godt for dig selv, det kan være et langt varm bad, en kop te mens du læser en god bog eller dine yndlings blog. Det er en god ide at koble lidt af når man sidder og læser og skal huske mange ting.
Eksamensangst
Nogle kan næsten får det dårligt over, at høre ordet eksamen og er ved at gå i baglås over det. Hvis du er en af dem, som ikke er så tryg ved at gå til eksamen. Så lavede jeg sidste år et indlæg omkring eksamensangst, hvor jeg gav gode råd til både før, under og efter eksamen, du kan læse indlægget lige her. Jeg håber disse råd kunne hjælpe jer, hvis I selv sidder midt i eksamensperioden eller snart skal. Hvad er jeres bedste tips til at komme igennem eksamensperioden?

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Rødkålssalat med appelsin og granatæble